MUKADDİME

 

 

SEVDA VADİSİ’NİN MUKADDİMESİ

Sevda Vadisi demek müellifi / tasarımcısı demek olup tasarımı kendisinden ayrı bir şey değildir…

Bu zavallı, cahil, bedbaht, ruhu ve bedeni arızalı, rahatsız, kanadı kırılmış, eli işe güce varmayacak derecede kolu kalkmayan, aciz, amel defteri ve sicili suçlarla dolu, yüzü gözü kararmış, sureti adli tıpta dahi belirlenemeyecek derecede bozulmuş garip, kimsesiz adam, başını kaldırıp Zât-ı Şahane Hazretleri’nin (Kaddesallahu Esraruhu Aleyhim) yüzüne bir an olsun bakmaya kendisini layık görmez.

Hali bir önceki beyanda açıkça ortaya serilmiş olan adam;

01) İtikadda Ehl-i Sünnet Âlimlerini, amelde dört mezhep fıkıh âlimlerini kabul edip kadim ulemanın sözlerine aykırı söz söyleyeni şiddetle reddeder.

02) Fıkhi meselelerde; Mütekaddimun Ulema’nın söz söylemiş olduğu beyanlarda onlardan başkasının sözlerine itibar etmez, onların sözü olmayan bilhassa onların yaşamış olduğu devirden sonra ortaya çıkmış olan meselelerde, kadim ulemanın beyanı olan meselelerde onların izini süren âlimlerin çoğunluğunun görüşünü benimser, azınlıkta kalan görüşleri benimsemeyip mütekaddimun ulemanın görüşlerinden ayrı görüşte olan kişilerin görüşlerini önemsemez, tamamıyla reddeder.

03) Hadis konusunda Mütekaddimun Ulema’nın Ehl-i Hadis kanadına azami saygı gösterip değer verir Evliya’nın keşfen rivayet etmiş olduğu Hâdis-i Şerifleri; ayet-i kerime ve Hadis-i Şerifleri açıklamada, anlamada ve faziletler konusunda müthiş derecede değerli görür ve onlara sıkı sıkıya sarılır. Karşılaşmış olduğu bir Hâdis-i Şerif hakkında yorum yapmadan yada konuşmadan evvel şerhlere başvurmayı mecbur görür.

04) Tefsir konusunda Esbab-ı Nûzul’e, Hâdis-i Şeriflerle izahata, Ashab-ı Kiram’dan olan ilk müfessirlere ve kadim ulemanın müfessir olanlarına, mütekaddimun müfessirlerden sonraki dönemlerde yaşamış değerli müfessirlere sonsuz itimat eder, onların izini sürer. Modernist, Reformist, Oryantalist ve bunlardan etkilenmiş müfessir demeye dilin varmayacağı kişileri savaşmaya değer düşmanlar olarak değerlendirir.

05) Ayet-i Kerime ve Hadis-i Şeriflerin hikmetlerinin anlaşılması hususunda İşâri yaklaşımlara ve Keşfe dayalı beyanatlara saygı gösterip zahir yönü ağır basan ve batına önem veren ulemanın tavrını kendisine örnek kabul eder, sadece zahir yönü olan kıymetli ulemanın tavrını da göz ardı etmez.

06) Tarih ve siyerin dinin her yönden anlaşılması hususunda çok önemli olduğunu kabul eder ve meselelerin izahı noktasında her fırsatta tarihsel verilere başvurur.

07) Meşayıh’ın (Kaddesallahu Esraruhu Aleyhim) tümünü önemli görür ve saygıda kusur etmez, saygı konusunda gaflete ve hataya düşmekten ürperir.

08) Yolunu ve Şeyhini müdafaa noktasında ifrat ve tefritten uzak olmaya gayret eder Tarikat-i Âliye edep ve erkânından çıkma hususunda Tarikat adabını ortaya koymuş olan Evliya’nın görüşlerine sarılır.

09) Dini bilgi edinme noktasında doğru kaynak ve doğru kişilerin seçilmesi konusunda hummalı bir çalışma içerisinde olmakla birlikte başkalarına aynı yöntemi tavsiye hususunda azami gayret gösterir.

10) İnterneti günümüzde hızlı bilgiye erişim ve araştırma noktasında önemli görür. Ehl-i Sünnet Ve’l Cemaat itikadına muhalif ya da bu anlayışı çarpıtma zemininde olan sitelerin çokluğunu bilgi edinme amacında olan iyi niyetli kişiler için büyük bir tehlike olarak değerlendirir, Ehl-i Sünnet Ve’l Cemaat mezhebi mensuplarının internete etkisinin zayıflığı hususundan ötürü çok üzüntülü olup internet konusunda daha titiz, gayretli ve yayılımcı olunması gerektiğini savunur.

11) İnternet sitesi hususunda ne sitenin içeriği ne de tasarımı noktasında bir iddiası yoktur, gerek ilim konusunda gerek nakil konusunda gerekse de tasarım bilgisi noktasında çok zayıf olduğunun farkında ve bilincindedir.

12) Nakiller, yorumlar ve tasarım konusunda eksiklerinin çok olduğunu kabul etmekle birlikte bu noktadaki eleştiri ve önerilere açık olup anlayışlı, kendisini geliştirme ve hatalarını giderme konusunda ise bir o kadar kararlıdır.

13) Tasarlamış olduğu bu sitenin herhangi bir Şeyh Efendiyi yahut da cemaati temsilden uzak olup şahsi özveri ve duygularının hormonsuz, katıksız, arı, safi ve romantik bir ürünü olduğunun altını çizer.

14) Siteyi ziyaret eden, istifade etmeye çalışan, yanlış gördüğü ya da daha fazla açılması gerektiğini düşündüğü hususları işaret eden iyi niyetli olsun art niyetli olsun herkesi değerli görür ve onlara misafir nazarıyla bakarak bu bakış açısına uygun bir şekilde muamele eder.

15) Sevda Vadisinde derenin hemen kenarına yapmış olduğu ufak ve ahşap kulübede hayatını idame ettirir, yalnızlığın tadını (!) çıkarır ve durgunluğun, doğal güzelliklerin, akarsu ve kar sesinin, ağaçların, sayısız bitkilerin, evcil ve vahşi hayvanların, dört mevsimin getiri ve götürülerinin birinci dereceden şahitliğini vazife telakki eder…

Gayret Bizden, Muvaffakiyet Mevlâ Subhanehu Tebareke Ve Teala Hazretleri’ndendir.

 

Reklamlar

One thought on “MUKADDİME

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s