CEHRÎ ZİKR’DEN MEN ETMEYE İTİRAZ VE CEVABI

Ders Maksatlı Cehri Zikr’den Men Edip Sadece Hâfi Zikr Tâlim Ettirmek Dalalet Ve Helaka Mı Sürüklenmektir?

Besmele, Hamdele Ve Salveleden Sonra…

Bir Şeyh Efendi’nin itirazı üzerine;

Denildi ki Adıyaman Menzil’deki Şeyh Efendi sohbetinde, üç defadan fazla sesli zikreden Nakşibendi Tarikatından düşer diye kayıt koyuyor, halbuki bu Nakşibendi tarikatına, daha fenası Kur’an ve Sünnete aykırıdır. Nakşibendiyye hâfi (gizli) zikri esas almasına karşın cehri zikri Kur’an ve Sünnetle sabit olması sebebiyle reddetmemiştir. Dolayısıyla üç defadan fazla sesli zikredenin Tarikatten düşeceğini söylemek Kur’an Ve Sünnete ayrıca Nakşibendi Uluları’nın beyanlarına aykırıdır.

Hatta mezkûr cemaatin bu tavrı bilinçli bir fitne çıkarma, tefrika üretme amaçlıdır.

Yazının tamamını okumak için lütfen tıklayınız…

Reklamlar

16 thoughts on “CEHRÎ ZİKR’DEN MEN ETMEYE İTİRAZ VE CEVABI

  1. esselamu aleyküm ve rahmetullahi ve berekatühü

    bu yaptığınız itirazlarla malesef sizde seyda hazretleri m ihsan el kadiri ks nin adını ve kitabını kullanarak büyük bir hata yapıyorsunuz seyda hazretleri mihsan el kadiri ks nin kitabında kesinlikle delil olarak ileri sürdüklerinizin hiçbiri geçmemektedir seyda hazretleri cehri zikir yapan nakşi tarikatından çıkmaz buyurması ise tamamen kendisiiçindir çünkü seyda m ihsan ks de hem kadirilik hemde nakşilik icazesi var haliyle bu açıklamayı yapmak mecburiyetindedir ancak şunu bilinki seyda kesilikle hiçbir cemaatin adını işaret yoluyla dahi kitabında zikretmemiştir yayınladığınız yazıda şu ibareler seyda m ihsan el kadiri ks ye ait deyil başkaları tarafından iftiradır lütfen kitabı temin edin okuyun sizde hata yaptığınızı anlıycaksınız(derviş ali)

  2. Bazı nakşibendi mensublarının yazdıkları adap kitaplarında sesli zikir yapanların nakşi tarikatından çıktığı ve tevbe etmeleri garektiği yazmakta bukişilere söyleyeceğim şudur böyle olur olmaz sözler sarfederken sizin niyetiniz ne? yoksa sizin niyetiniz nakşibendiliği islamdan ayrı bir din mi yapmak? yada size mensub olanlar sesli zikir yaptıklarında sizi bırakıp gitmelerinden mi korkuyorsunuz ?
    Allah ve resulünün emrine uyarak sesli zikir yapan nakşibendi kardeşim günahmı işlemişki tevbe etsin Yoksa yüksek sesle zikir yapan Nakşibendî tarikatından çıkar diyenler Allah cc ve resulullahın sav emirlerini kabul etmiyorlarmı?Kardeşlerim bazı nakşibendilerin hatme kitabı isimli kitapcıklarına dikkat edin bunların yazdıkları ayet ve hadislere zıttır ve müslümanların arasına bırakılan bilinçli fitneden başka nedirki?
    BU YAZILARIN HİÇBİRİSİ SEYDA HAZRETLERİ M İHSAN EL KADİRİ KS YE AİT DEYİLDİR ONA ATILAN BİR İFTİRADIR ONUN YAZDIĞI Şemsu’t Tarik Gavs-ul Âzam Abdulkadir Geylani Hayatı Ve Asrımızdaki Tasavvufi Sorulara Cevaplar İSİMLİ KİTAPTA BU SÖYLENENLERİN HİÇBİRİSİ YOK ONA İFTİRA ATANLAR KADAR SİZLERDE MESULSÜNÜZ KUL HAKKINA GEÇTİNİZ BUNUN HESABINI ALLAH KATINDA VEREMEZSİNİZ

  3. Derviş Ali rumuzlu kardeşimizin itirazları üzerine mezkûr Şeyh Efendinin ismi silinmiştir.

    Ders Maksatlı cehri zikirden müridanı men etmenin sebepleri, bu men edişin tarihi süreci, bu durumun şer’i delillerden herhangi birisiyle çelişmediği hususu ve bilhassa ders maksadıyla cehri zikir yapanların neden tevbe edip tekrar tarikat almaları gerektiğine dair yeterli izahı yazıda bulabilmek mümkündür.

    Önce yazıyı baştan sona okuyunuz. Bir zihin ya da okuduğunu anlayamama gibi bir problem yok ise yazıdan böyle lüzumsuz yorumlar çıkarılması oldukça güç gibi görünüyor.

    Orada açıkça; Kur’an ve Sünnetle bilhassa meşhur sünnetle sabit olan cehri okunacak dûa ve zikirlerden herhangi birisinin men edilmediği açıkça bildiriliyor. Silsiledeki büyüklerimiz bunu iyice vurguluyorlar.

    Hadi yazıyı okumuyorsunuz bari kırmızı renk ve altı çizili olarak belirtilen bölümleri okuyun.

  4. Konu ile ilgili izahı en iyi bu yazıda buldum diyebilirm. Lakin tam anlamak için soruyorum. Kişi seyhinden habersiz yani seyhinden ders olarak almadığı bi zikri, yalnızken dahi sesli olarak cekemez mi? Bunda ne gibi bi edebe aykırılık olabilir, ders değil öyle, sesli kendi kendine. Anlamak için soruyorum. Teşekkürler.

    • Kitaplarda geçen, kendisine ders olarak verilmiş olan virdi sesli biçimde (üçten fazla, en az dört kez) söylemek olarak geçiyor. Ama gördüğüm kadarıyla bazı vekiller bunu tam bilmediklerinden her çeşit zikre hamlediyorlar. Doğrusu; Mürşid Lafzâ-i Celâl vermiş ise, bunu ders olarak çekmek için oturulduğunda üçten fazla, en az dört kez söylemenin tarîkatten düşmeye sebep olacağını söylemek, bunu böylece kayıtlamak, böylece sınırlandırmaktır. İlgili kitaplardan yapmış olduğumuz okumaların ve büyüklerle istişarelerimzin sonucunda elde etmiş olduğumuz malumat da bundan ibarettir.

  5. Bu arkadaşlar hala yanlış anlayıp yanlış reddiyeler yayınlamaya devam ediyorlar bence yazıyı büyük ve kalın puntolarla tekrar tekrar okumalılar. Daha okuduklarını anlamaktan uzaklar maalesef.

  6. BAHSETTİĞİNİZ KİTABIN 7 SOHBETİNDEN BİR BÖLÜMDE ŞÖYLE DER:AŞİKAR OLAN KADİRİ ZİKİRLERİNDEN İNSANIN ZARAR GÖRMEMESİ İÇİN NEFSİN VÜCUD BULMAMASI İÇİN ÇOK SADIK OLMASI ÇOK MÜSTAKİM VE ÇOK AKILLI OLMASI LAZIM GELİR.ŞAYET NEFİS VÜCUDA GELİRSE ARTIK YAPMIŞ OLDUĞU ZİKİRLER BOŞA GİDER .CEHRİ YAPILAN ZİKİR DAHA ÇOK TEHLİKE ARZ ETTİĞİ İÇİN BU BENZETME KULLANILMIŞTIR ANCAK GİZLİ YAPILAN ZİKİRDE NEFSİN VÜCUT BULMASI ADETA İMKKANSIZDIR. GİZLİ YAPILAN ZİKİRDEN MELEKLERİN DAHİ HABERİ OLMAZ SADECE MEVLA BİLİR ONU . BU SOHBETİN BİR BÖLÜMÜNÜ ALMIŞ VE KAFANIZA GÖRE YORUMLUYORSUNUZ NEDEN BUNLARDAN DA BAHS ETMİYORSUNUZ SİZDE MEDYADAN MI ÖRNEK ALIYORSUNUZ BİR ŞEY ANLATILIYORSA DETAYLI ANLATILIR SİZİN GİBİ BELLİ BİR BÖLÜM ALINIP İŞİNE GELİR GİBİ YORUM YAPIP İNSANLARI YANLIŞ DÜŞÜNCELERE SEVK ETMEK OLMAZ TASAVVUF EHLİNEDE YAKIŞMAZ ORTADA BU KADAR FİTNE KÜFÜR ŞİRK EHLİ DURURKEN ELLAH DOSTLARININ SÖZLERİNİ VE KİTAPLARINI ELEŞTİRMEYİ BIRAKIP ONLARLA UĞRAŞIN MÜSLÜMANLAR BİRBİRİNE DESTEK OLMALI VE KKÜFÜR EHLİNİ TEBLİĞ ETMELİDİR BAHSETTİĞİNİZ ZAT O ZAMANIN GAVSI VE BÜYÜK BİR ELLAH DOSTUDUR YILLAR EVVEL HAKKIN RAHMETİNE KAVUŞMUŞTUR ARTIK ONLARLA UĞRAŞACAĞINIZA BİRAZ DA ETRAFTA DÖNEN YAŞANAN FİTNE ÇIKARAN KÜFÜR EHLİ OLAN İNSANLARLA UĞRAŞIN BU KADAR KÖR OLMAYIN

  7. Selamün Aleyküm,
    Ben yeni tevbe aldim adaplari da yapmadım tevbe aldığım zaman eve dönerken yolda 4 kere Allah dedim tarikatten çıktım mı acaba ben?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s