F.Gülen’in Hz. Peygamberin Rüyada Ve Zuhuratta Türkçe Olimpiyatlarına Teşrif Ettiği Yönündeki Bazı İddiaları Kamuoyuna Takdîm Ederken İçine Saplandığı Absürt Çelişki

Gülen,[1] geçtiğimiz günlerde bir açıklama yapmış; ‘’bize gönderilen bazı mektuplarda kimilerince yakaza halinde kimilerince rüyada Hz. Peygamber’in Türkçe Olimpiyatlarına teşrif ettiği görülmüştür’’ demişti. Yani cemaat mensubu olan –ya da olmayan- bazıları böyle bir şey görmüşler ve bunu Gülen’e iletmişler.[2]

Bir an için bu iddiaların doğru olduğunu kabul edelim. Malumdur ki bu haberden sonra çok şey yazılıp çizildi. Hz. Peygamber’in rüyada veya zuhuratta şeriate aykırı bir halde görülebilmesi mümkün müdür sorusu tartışıldı. Ulema bu konuda ihtilaf etmiştir. Bir grup; Hz. Peygamber’in bu şekilde görünmeyeceğini, o şekilde görünenin Hz. Peygamber olamayacağını, bunun ancak bir aldatmadan ibaret olduğunu savunurken diğer grup; böyle bir şeyin mümkün olabileceğini ama mutlaka te’vil edilmesi gerektiğini, görülen şeriate muhalif halin ya da eksikliğin, rüyayı gören ya da zuhuratla karşılaşan kimsenin şeriate muhalefeti ve bu açıdan eksikliği yönünde te’vil edilmesi gerektiğini savunmuşlardır. (Bu ihtilafı cem etmek kolaydır da şu anda konu bu değildir.)

Gülen de bu ihtilafı 2007 yılında yazmış oldukları bir makalelerinde böylece beyan etmiş ve Hz. Peygamber’i şeriate muhalif ya da bir tür eksiklik üzere görmenin mutlaka, rüya veya zuhurat sahibinin şeriate muhalif oluşu veya bu alandaki eksikliği doğrultusunda te’vil edilmesi gerektiğini dikkatlice vurgulamışlardır.[3]

Şunu ifade etmeden geçmeyelim… Biz (Nakşî Müridânı) Akaid-Kelâm ve Tasavvuf alanına müteallik ihtilaflı meselelerde İmâm-ı Rabbânî Hazretlerinin görüşleri üzereyiz. İmâm-ı Rabbânî Hazretleri; Hz. Peygamber’in bu şekilde (şeraite muhalif bir halde) görülemeyeceği, bu tür rüyaların te’vile muhtaç olduğu görüşündedirler.[4]

Türkçe Olimpiyatlarında ne var?
– Kadın-erkek karışık bir ortamda bulunma var, konuklar / seyirciler arasında tesettüre riayet etmeyen kadınlar var, sahneye çıkanlar arasında kızlı erkekli dans var veya erkeklerin şarkılarının arkasında dans eden kızlar var, şarkı söyleyen kızlar var, var da var…
Argümanlar artırılabilir ama sadece bu dört argüman üzerinden dahi Gülen’in farklı vesilelerle kaleme almış oldukları makalelerde serdetmiş olduğu görüşler ışığında bu olimpiyatlar şer’i yönden reddedilebilir. Önce bu argümanlar karşısında örnek olarak seçtiğimiz bir makalesinden Gülen’in görüşünü tespit edelim.

Gülen; 26.12.2010 tarihinde web sitesinde yayımlanmış olan bir makalesinde ihtilat şeklinde ıstılahlaşmış, kadın-erkek karışık bir ortamda bulunma mevzuundan sakınma noktasında Hz. Peygamber’den Hadis-i Şerifler nakleder, Ashâb-ı Kirâm’ın bu konudaki titizliğini örnek olarak gösterip över ve bu konuda âlimlerin Sedd-i Zerâi ölçülerini aktarır, bu konuya önemle dikkat çekip erkeklerin gözlerini haramdan korumalarının gereğine vurgu yapar. İfadeleri buraya almıyorum linklere başvurarak bakabilirsiniz.[5]

Bu dört argüman üzerinden Gülen’in Türkçe Olimpiyatlarıyla ilgili görüşünün kendisiyle çelişmemek adına nasıl olması gerektiğini tespit etmek böylece kolay, bu sadece bizim seçtiğimiz makalelerden birisi. Meselenin sadece bu tarafından bir kitap çıkar da işi uzatmamak adına tek örnekle iktifa edip kısa kesiyoruz.

Gülen’in ihtilat konusuyla ilgili yaklaşımı ve Hz. Peygamberin şeriate muhalif bir hal üzere rüyada ya da zuhuratta görülmesi meselesiyle ilgili benimsediği görüşü bir arada düşünüp Gülen’in aşağıya alıntılayacağım ifadelerini bu terkiple karşılaştırınca, herkes tarafından birbirine karıştırılan sapla samanın, patozun ayrıştırdığı gibi ayrıştığı açıkça görülecektir..

Gülen’in ifadeleri şöyle gelişiyor:

”Mesela; bir kimse Allah Rasûlü’nü sakalsız görüyorsa, demek ki, o insanın mir’at-ı ruhunda Rasûl-i Kibriyâ Efendimiz’in sakalını görmesine mani bir kusur var ve bu kusur O’nun güzelliğini bütün olarak müşahede etmesine engel oluyor. Öyleyse, bu insan, Şânı Yüce Nebî’yi rüyasına misafir ettiği için sevinse ve kendisini bahtiyar saysa da, böyle bir eksiklikten dolayı ruh dünyasına çeki düzen vermesi gerektiğini de göz ardı etmemelidir…’’[3] (Gülen’den nakil sona erdi)

Yani bu beyana göre eğer böyle rüyalar görülmüş yahut bu tür zuhuratlarla karşılaşılmışsa cemaat bu tür saçma ve şer’i açıdan tutulacak hiçbir tarafı olmayan farklı isimlerle tertiplenen olimpiyatları bir an evvel ortadan kaldırıp ahvalini gözden geçirmeli ve topluca tevbe etmelidir.

Ayrıca şu bölüm, şeriate muhalif birçok hususu ihtiva eden Türkçe Olimpiyatlarını tertip eden cemaatin lideri konumunda bir insanın üzerine konuştuğumuz durumla ilgili ahvalini ‘’liderin sorumluluğu’’ açısından daha net ifade ediyor;
‘’Şu kadar var ki, Ferîd-i Kevn ü Zaman Efendimiz’in şemâil-i hakikiyesiyle görülmemesi sadece vicdanın ve gönlün paslı olmasından değildir. Bazen rüyayı gören zatın veya onun temsil ettiği davanın, hareketin ya da milletin başına gelecek bir kısım musibetlerden ötürü Hüzün Peygamberi’nin mahzuniyet ve mükedderiyeti misal aleminden o şekilde temessül edebilir.’’[3] (Gülen’den nakil sona erdi)

Sözü daha fazla uzatmadan kesiyor değerlendirmeyi okuyucuların insaf ve izânına bırakıyoruz.

Dipnotlar:
[1] Evet biz bu zâta hoca demiyoruz. Bizin edebimiz bu zâta hoca demekten bizi imtinâ etmeye sevk ediyor, bu şekilde hitap etmenin vebalinden korkuyoruz. Geçenlerde birisi muhteremi övmedi sadece ‘’emekli vaiz’’ diye hitap etti diye kızılca kıyamet koptu. Yazıklar olsun.
[2] İlgili makale ve ses kaydı için bknz.
http://www.herkul.org/herkul-nagme/3…ni-kardesligi/
[3] Efendimiz’i Rûyada Görmek / M. Fethullah Gülen
http://tr.fgulen.com/content/view/13841/9/
[4] 273. Mektup.
[5] http://tr.fgulen.com/content/view/18780/158/

Reklamlar

One thought on “F.Gülen’in Hz. Peygamberin Rüyada Ve Zuhuratta Türkçe Olimpiyatlarına Teşrif Ettiği Yönündeki Bazı İddiaları Kamuoyuna Takdîm Ederken İçine Saplandığı Absürt Çelişki

  1. uslubun sert ve dusuncelerin saptirici. duygular dile getirilince kalpten ciktigi kadar ilimden referans alinmali. dusunki bahsettigin olimpiyatlara Efendimiz (s.a.v) tesrif etmis ve sende burda yaniliyor ve insanlari yaniltiyorsan bunun hesabi nasil verilir. konu hakkinda yorum yapabilirsin ama kisiler hakkinda yaparken 10 kere dusunmek gerek. sanki hocana yorum yapilirken nasil edep bekliyorsan(edep= eline diline ve beline sahip cikma demektir) o sekilde yapasin ki derman olasin. ben iki din aliminden de birbirlerini igneleyen bir soz duymadim aksine ikisi de sagolsunlar birbirlerini selamliyorlar.
    sevgilerimle…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s